Tuesday, August 5, 2008

<< JuaL Beli MeLaLui InTerNeT >>

Alhamdulillah ni first time aku beli barag ikut internet..
www.lelong.com.my

1) mini foldable speaker - rm 19
2) wireless headset for tv,cd, vcd laptop n radio - rm 26

dgn penghantaran sampai ke rumah :)



Tp yang dhsyatnyer, semua seller yg aku jumpak kat situ cina, x cina org jepun, x jepun dutch.
aku cuba cari melayu tp x jumpak
bukan nak beza2kan bangsa
Tp majoriti masyarakat Islam yg berbangsa melayu ni mcm aku
x mampu bersaing dgn set2 depa
bukan x dak melayu, ada!!
tp sebagai pembeli lah mcm aku ni

Tp kengkadang aku dok perhati, bdak2 melayu klantan
boleh berniaga, dok kat mana pon depa survive,
Jadi apa rahsia mereka??

klu mcm aku ni org tgh2 antara selatan timur dan barat
So aku kat mana pon boleh ja nak hidup InsyaALLAH :)

No comments:

Post a Comment