Monday, January 19, 2009

SEKILAS IMBASAN YANG MENGUNGKAP SERIBU KENANGAN


hari ini 19 jan 2009, semalam 18 january 2009, 3 tahun yang lalu aku bukan di CFS, 6 tahun yang lalu aku di sekolah menengah, dan 20 tahun yang lalu gerakan atmosfera masih belum dipengaruhi oleh nafas aku .....

Hidup sungguh ajaib dan dahsyat, penuh dengan misteri, aku pernah begitu dan begini, cemerlang bersama mereka, mereka juga hebat disamping aku... indah sungguh waktu itu, terasa bagaikan kamilah yang paling beruntung, memiliki susunan hidup yang unik

Dari bermain guli, bola sepak, memncing ikan, menangkap berudu, sehingga menyakat anak2 jiran...bertuah rasanya dapat melalui semua itu. x mungkin dapat dilalui lagi

Hidup rupanya semakin mencabar, tak seperti yang aku pernah fikirkan, lain sama sekali...sungguh lain. Perkara-perkara dahsyat berlaku hari demi hari, ujian membuatkan kami semakin teguh walau sesekali goyah dibedil kejutan-kejutan yang tak disangka-sangka

Kini baru aku tahu, bahawa kebersamaan adalah sangat penting, walau hampir setiap hari kami bergaduh, namun itulah yang menjadikan kehidupan lebih matang dan berprinsip...kebersamaan inilah yang akhirnya menggegarkan nama sekolah rendah aku suatu ketika dahulu...

dan kini aku di sini....mendoakan agar kita menjadi orang yang berani, menjadi golongan yang sedikit

Terima kasih Allah
aku bersyukur kerana memiliki mereka

No comments:

Post a Comment