Wednesday, January 21, 2009

DO YOU WANT IT? JUST DO THEM?

Tentu sekali setiap seorang dari kita mempunyai kemahuan terhadap sesuatu, samaada dalam jangka masa pendek atau jangka masa panjang. bagi seorang pelajar contohnya, tentu engkau mahu dapatkan CGPA yang tinggi bukan? dan umum sudah mengetahui bahawa, lumrahnya jika mahu dapatkan yang sedemikian maka engkau mestilah belajar dengan rajin.

Timbul persoalan di sini, adakah ada orang yang tidak tahu bahawa hendak berjaya dalam pelajaran perlukan "study" yang konsisten dan sistematik atau dalam kata lain study rajin-rajin...hampir semua tahu, tetapi, kenapa mereka tidak mengamalkannya?

Pelik bukan? tapi inilah realiti, kebanyakan student lebih sanggup melayan rasa malas mereka daripada memikirkan harapan ayah bonda di kampung atau di rumah..lebih tidak mengapa menggadaikan masa depan mereka daripada kehilangan masa tidur di waktu pagi, inilah masalah student Islam sekarang..Semoga Allah menganugerahkan Taufiq dan Hidayah pada kami...

Cabaran untuk kita, cabaran untuk aku..pikiaq2

"bagi setiap ni'mat ada kunci yang membukanya dan ada kunci yang menyelaknya yang mana kunci membukanya adalah SABAR dan kunci penyelaknya dalah MALAS"
(Saiyyidina Ali Karrama Allahu wajhah)




No comments:

Post a Comment