Wednesday, September 9, 2009

SIAPA SUDI MENANGISI PEMERGIANNYA

Manusia selalu mengabaikan perkara yang dimilikinya, sedarnya akan kehilangan perkara itu, barulah ia tergadah mencari-mencari dan menangisi.

ramadhan kini berbaki kini 10 hari, waktu yang sangat singkat, bulan yang dinantikan kedatangannya sudah kian melewati penamatnya, sedang ramai di antara kita masih gagal mencapai peningkatan diri yang walau hanya selangkah ke hadapan.

atau, lebih dahsyat, kehadiran ramadhan menjadikan seseorang lebih teruk, na'zubillah..bukan kebaikan yang diperolehinya, bahkan sebaliknya

Takutlah kita dengan ucapan "Aameen" yang dilafazkan oleh Insan Mulia Pemimpin teragung Sayyiduna Muhammad sallaLlahu 'alaihi wasallam ketika Jibril 'alaihissalam berkata kepadaNya "celakalah orang yang melalui bulan ramadhan yang diberkati tanpa memperolehi keampunan"

Gerangan apakah yang mendorong Rasulullah sallaLlahu'alaihi wasallam melafazkan ucapan "perkenankanlah" itu.Doa siapakah yang di aminkan Baginda? semestinya permintaan kekasih Allah itu tiba terus ke hadrat Kekasihnya tanpa hijab dan tempoh.

berusahalah, hari esok tidak semestinya milik anda

Mungkin 10 hari terakhir ini menjadi sebab untuk kita mendapat rahmat Allah dan dikurniakan syurgaNYA

fikir-fikirkan..


No comments:

Post a Comment