Thursday, September 17, 2009

HIDAYAH ALLAH SATU RAHSIA

dia berjalan-jalan di tepi asrama, melintasi dorm-dorm yang pelbagai penghuninya juga pelbagai ragamnya. lalu tergerak hatinya untuk memasuki sebuah dorm yang berada di hujung asrama Z8 itu.

diperhatikan bilik demi bilik, ada yang study, ada yang tidur, ada yang bermain game, ada yang berbual-bual, ada yang menonton movie, ada yang makan, ada yang membaca komik, ada yang sibuk bermain facebook dan sebagainya.Namun, di penjuru bilik itu, kedengaran bunyi santunan ayat-ayat Al-Qur'an yang sungguh merdu sekali, iramanya bagai mengusik jiwa, terasa gementar untuk dia menjengau melihat insan manakah yang menghuni penjuruan bilik itu.

semakin dihampiri semakin tajam kesan pukulan bacaan kalam suci itu, dia sudah biasa mendengar orang membaca Al-Qur'an di surau-surau dan masjid-masjid, juga di dalam mana-mana majlis. Pun begitu, yang kali ini lain sekali penangannya, apakah ini, jauh di sudut hatinya bercampur sangka-sangka yang pelbagai..

Perlahan-lahan dia mengintai melalui sebuah lubang kecil yang terbentuk antara langsir yang menutupi pintu masuk bilik tersebut..Alangkah terkejutnya dia, rasa seperti hendak gugur jantung dari "medial mediasternum"nya, Subhanallah!!!...

dia pengsan..........

1 comment:

  1. hmm..curious to know the ending...

    ~MEMBURU CINTA HAQIQI~

    ReplyDelete